Home About BCCN Press Releases 13.06.2018

13.06.2018

Gazing through the keyhole

Thanks to the researchers from the Max Planck Institute for Dynamics and Self-Organization disease epidemics, stock market crashes and neuronal networks in the brain can be better investigated in the future

When we study complex or spatially extensive systems, we can often only observe a fraction of all the components involved. How can we still draw conclusions about the entire system? Researchers at the Max Planck Institute for Dynamics and Self-Organization (MPIDS) in Göttingen, Germany have now developed a method that can make such investigations much more reliable and precise. Their results were published in  Nature Communications 9 (2018) 2325.

Please read more in the press release of the MPI DS.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Der Blick durchs Schlüsselloch

Krankheitsepidemien, Börsencrashs und neuronale Netzwerke im Gehirn können dank Forscher des Max-Planck-Instituts für Dynamik und Selbstorganisation zukünftig besser untersucht werden.

Wenn wir komplexe oder räumlich ausgedehnte Systeme untersuchen, können wir oft nur einen Bruchteil aller beteiligten Komponenten beobachten. Wie können wir trotzdem Rückschlüsse über das Gesamtsystem ziehen? Forscherinnen und Forscher des Göttinger Max-Planck-Instituts für Dynamik und Selbstorganisation (MPIDS) haben nun erstmals eine Methode entwickelt, die solche Untersuchungen viel genauer und zuverlässiger machen kann. Ihre Ergebnisse erschienen in  Nature Communications 9 (2018) 2325.

Bitte lesen Sie mehr in der Pressemitteilung des MPI DS.