Home About BCCN Press Releases 12.04.2018

12.04.2018

Evolution – the ultimate computer engineer

New nationwide research alliance on the evolution of the nervous system

Fred Wolf from the Max Planck Institute for Dynamics and Self-Organization, head of the Bernstein Centre for Computational Neuroscience (BCCN) Göttingen and designated director of the Campus Institute Dynamics of Biological Networks will be the coordinator of a new DFG priority programme „Evolutionary Optimization of Neuronal Processing“. The establishment of the new programme was decided by the Senate of the German Research Foundation at its spring meeting this year. The programme is scheduled to run for six years and will start in early 2019. It is one of 14 programmes selected by the DFG from 53 initiatives and with a funding volume of 80 million euros over the next three years. The new Campus Institute Dynamics of Biological Networks, which is jointly funded by the Max Planck Institute for Dynamics and Self-Organization, the University and Göttingen University Medicine, will coordinate the overarching activities of the research network.
Marion Silies (ENI) and Fred Wolf (MPIDS) from the Bernstein Centre for Computational Neuroscience in Göttingen. Both are founding members of the new Göttingen Campus Institute Dynamics of Biological Networks. Marion Silies (ENI) and Fred Wolf (MPIDS) from the Bernstein Centre for Computational Neuroscience in Göttingen. Both are founding members of the new Göttingen Campus Institute Dynamics of Biological Networks.

Please read more in the press release of the MPI DS.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Die Evolution als Computer-Ingenieur

Neuer bundesweiter Forschungsverbund zur Evolution des Nervensystems

Fred Wolf vom Max-Planck-Institut für Dynamik und Selbstorganisation, Leiter des Bernstein Zentrums für Computational Neuroscience (BCCN) Göttingen sowie designierter Direktor des Campus-Instituts Dynamik biologischer Netzwerke wird Koordinator eines neuen DFG Schwerpunktprogramms zum Thema „Evolutionäre Optimierung neuronaler Systeme“. Die Einrichtung des neuen Programms hat der Senat der Deutschen Forschungsgemeinschaft auf seiner diesjährigen Frühjahrssitzung beschlossen. Das Programm ist auf sechs Jahre angelegt und wird Anfang 2019 beginnen. Es ist eines von 14 Programmen, die die DFG aus 53 Initiativen ausgewählt hat und in den kommenden drei Jahren mit einem Gesamtvolumen von 80 Millionen Euro fördern wird. Das neue, gemeinsam vom Max-Planck-Institut für Dynamik und Selbstorganisation sowie der Universität und der Universitätsmedizin Göttingen getragene Campus-Institut Dynamik biologischer Netzwerke wird die übergreifenden Aktivitäten des Forschungsverbundes koordinieren.

Bitte lesen Sie mehr in der Pressemitteilung des MPI DS.