Home About BCCN Press Releases 02.07.2015

02.07.2015

Maximilian Puelma Touzel awarded with Sloan-Swartz travel fellowship

From 2008, the Bernstein Network and the Swartz Foundation award travel fellowships to doctoral students and postdocs as an exchange program to allow their young scientists to attend the annual conference of the partner organization.

This year, Maximilian Puelma Touzel from the Bernstein Center for Computational Neuroscience Göttingen was awarded with the Sloan-Swartz travel fellowship including a grant for travel expenses of 1,000 USD and free board and lodging during the annual meeting of the Sloan-Swartz Centers, which will take place from August 2 to 5, 2015  at Janelia Research Campus in Ashburn, Virginia, USA.

About the Swartz Foundation

In 1994, Jerome Swartz established the Swartz Foundation for Computational Neuroscience, to explore the application of principles from mathematics, physics and computer engineering in traditional neurobiology. The Foundation supports research initiatives at five US-American Sloan-Swartz Centers for Theoretical Neurobiology as well as research and education at six further selected locations in the US. The Swartz Foundation also sponsors conferences and workshops in the field of Computational Neuroscience. The exchange program between the Bernstein Network and the Sloan-Swartz Centers, was initiated by Hirsh Cohen (Scientific Director of the Swartz Foundation) and Andreas Herz (Coordinator of the Bernstein Center for Computational Neuroscience Munich).

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Maximilian Puelma Touzel erhält Sloan-Swartz Reisestipendium

Seit 2008 besteht zwischen dem Bernstein Netzwerk und den US-amerikanischen Sloan Swartz Zentren für theoretische Neurobiologie ein Programm, dass den gegenseitigen Austausch von Nachwuchswissenschaftlern zum Besuch der Jahreskonferenz der jeweiligen Partnerorganisation ermöglicht und Reisestipendien verleiht.

In diesem Jahr wurde Maximilian Puelma Touzel vom Bernstein Center for Computational Neuroscience Göttingen mit dem Sloan-Swartz Stipendium ausgezeichnet, welches  einen Zuschuss für die Reisekosten von 1.000 USD sowie freie Unterkunft und Verpflegung während der Tagung beinhaltet. Die diesjährige Tagung wird vom 2. bis 5. August 2015 auf dem Janelia Forschungscampus in Ashburn, Virginia, USA stattfinden.

Über die Swartz Foundation

1994 gründete Jerome Swartz die Swartz Foundation for Computational Neuroscience, um die Anwendung der Prinzipien aus Mathematik, Physik und Informatik in der traditionellen Neurobiologie zu erforschen. Die Stiftung unterstützt Forschungsinitiativen an fünf US-amerikanischen Sloan-Swartz Zentren für Theoretische Neurobiologie sowie Forschung und Lehre an sechs weiteren ausgewählten Standorten in den USA. Der Swartz Foundation sponsert auch Konferenzen und Workshops auf dem Gebiet der Computergestützten Neurowissenschaften. Das Austauschprogramm zwischen dem Bernstein Netzwerk und den Sloan-Swartz Zentren, wurde von Hirsh Cohen (Wissenschaftlicher Direktor des Swartz Foundation) und Andreas Herz (Koordinator des Bernstein Centers for Computational Neuroscience München) eingeleitet.