Home About BCCN Press Releases 16.06.2015

16.06.2015

Newsletter June 2015

Contents:

• Recent Publications: Why some neurons “outsource” their cell body – Neurons with a sixth sense – How experience may lead to misperception – Bottleneck for space information – One brain area, two planning strategies – To go or not to go – Why grid cells show hexagonal activity patterns
  • Meet the Scientist: Siegrid Löwel
  • News and Events: Personalia – New Bernstein TV episode – Upcoming Sparks Workshops – G-Node Workshop – Advancement of Computational Neuroscience – NWG 2015 Meeting – Bernstein Springer book series in Computational Neuroscience

Download [PDF]

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Inhalt:

• Aktuelle Publikationen: Warum manche Nervenzellen den Zellkörper „auslagern“ – Nervenzellen mit sechstem Sinn – Wie Erfahrung unsere Wahrnehmung trügen kann – Flaschenhals für räumliche Information – Ein Hirnbereich, zwei Planungsstrategien – Gehen oder nicht gehen – Warum Gitterzellen im Sechseck springen
  • Wissenschaftler im Porträt: Siegrid Löwel
  • Mitteilungen und Termine: Personalia – Neue Ausgabe von Bernstein TV – Anstehende Sparks Workshops – G-Node Workshop – Weiterentwicklung der Computational Neuroscience – NWG 2015 – Bernstein-Springer-Buchreihe in Computational Neuroscience

Download [PDF]